עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
ארכיון

פוסט 5

07/12/2017 16:45
lotem

1. מיקור המונים הוא העברה של ביצוע משימה או משימות שלרוב היו מתבצעות בידי עובדי החברה, לביצוע על ידי קהל גדול ("המונים"). בעזרת מיקור המונים ניתן לפתור בעיות כגון בעיות אבחנה ובעיות שיתוף פעולה. כאשר ארגון מחליט שהוא רוצה להיעזר במיקור המונים, סביר שהוא ירצה לדעת אילו פיצ'רים חשוב שיהיו לרובוט לפי צרכי הציבור, מה יהיה הביקוש למוצר, האם הציבור סבור כי המוצר יצליח וכך יוכל להחליט כמה יחידות מוצר עליו לייצר. מיקור ההמונים יכול לתת אינדיקציה עבור שאלות אלו כיוון שהוא משמש כמדגם.

 2. על מנת לקבל חיזוי עבור סיכויי הצלחה של מוצרים שונים בשוק הייתי בוחרת בשיטת חוכמת המונים. חוכמת ההמונים היא הדעה הקולקטיבית של קבוצת יחידים. מדובר בצורך של איסוף תשובות מקבוצה גדולה לשאלות התלויות באומדן, ידע כללי וחשיבה מרחבית. אשר נמצאו באופן כללי, כטובות, ולעתים טובות יותר, מאשר כל תשובה שתינתן על ידי היחידים שבקבוצה. אתן הסבר אינטואיטיבי לתופעה זו - ה"רעש" אשר ייחודי ליחיד בקבוצה – כיוון שלכל אדם דעות אישיות ושיקול דעת פרטני, כאשר נלקח ממוצע התשובות מקבוצת יחידים, לתשובות תהיה נטייה להתכנס סביב נקודה מסוימת ובכך תבוטל השפעת "רעש" זה. עקרון חוכמת ההמונים טוען כי חוכמתו של ההמון גדולה בתנאים מסוימים מחוכמתו של המומחה היחיד. לפיכך, שקלול התשובות שתפיק קבוצה גדולה של אנשים, שאינם מתואמים ביניהם, יהיה לרוב מדויק יותר מהתשובה הטובה והמלומדת שיפיק מומחה כשלעצמו.

3. הסיכונים במימון סטארטאפ בשיטה של מימון המונים:

1.   קיימת אפשרות שרעיון המיזם יועתק ע"י גורם בעל יכולת מימון גבוהה יותר-  על מנת להשיג מימון, היזם חייב לחשוף את ההמצאה שלו במסגרת קמפיין מימון ההמונים וזאת על מנת לשכנע את ההמון להשקיע דווקא בו. במידה וההמצאה היא פטנט והיזם עוד לא השלים את תהליך הגשת הבקשה עבור פטנט, הגילוי של הרעיון יכול לפעול לרעת המיזם ואף לעיתים לגרום לכך שהיזם לא יוכל לרשום את הפטנט כלל עקב פרסום קודם.

2.   במידה והגיוס נכשל, הכישלון הוא מאוד פומבי- קמפיין מימון המונים הוא בעל נראות גבוהה  בשוק ולכן יש לקחת בחשבון תרחישים של אי הצלחה בגיוס ההון  או כישלון בהבאת המוצר לשוק. התוצאות של כישלון עלולות להיות גורליות ולא פשוטות כלל.

3.  ריבוי דעות. במקרה כזה יש מספר גורמים המעורבים בתהליך – היזם/ יזמים והמשקיע/ משקיעים. ככל שיותר גורמים מעורבים בתהליך, כך יש סיכוי ליותר דעות אשר עשויות לגרום להפלת הרעיון וביצועו.

4.   מגבלות רגולטוריות.

כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה: